තත් සවිතුර්

“ඇත්තටම මෙතන තියෙන ප්‍රශ්ණය, මේ ආගම් වලට තේරුම් ගන්න බෑ ජීවය නැමැති සංකීර්ණ පියවර මාලාව……ඔවුන් හැම විටම යන්නේ සමාලෝචනයට…..සමාලෝචනයෙදි අපිට හමුවෙන්නෙ ගව් ගාණක් ඉහළ සිට බලන විට පේන පොදු ස්වරූපය……සාවුල් දන්නවද “පික්සල්” එකක් කියන්නෙ මොකක්ද කියලා?…….” තත් සවිතුර් කීවාය……

“පි……පික්සල් එකක්……ම….මම අහලා තියෙනවා…..පික්සල් කියන්නේ ඡායාරූපකරණය හා සම්බන්ධ දෙයක්……පික්සල් එකක් කියන්නෙ සේයාරුවක තිබෙන ක්ෂුද්‍රම නියෝජනය…….පික්සල් එකක් කියන්නේ….”

“ඇති සාවුල්……ඔබ ඒ ගැන දන්නවා…….දුර සිට දකින නෙතක් කවදා වත් යම් කිසිවක සම්පූර්ණ ස්වරූපය ඩැහැ ගන්නේ නෑ……ඒ නෙතට හසුවන සේයාරුවක පික්සල් එකකින් නියෝජනය වන බිම් ප්‍රමාණය, එහෙමත් නැත්නම් වපසරිය එන්න එන්නම කුඩා ඒකක වලට යනකොට තමයි ඒ සේයාරුවට හසුවන දෘෂ්‍ය කේතුවේ තිබෙන ඉතාම චූටි සියුම්ම දේ පවා ග්‍රහණය කරගන්න ලැබෙන්නෙ…….මීටර් 100 x 100 වපසරියක් හසුවන පික්සල් එකක් තියෙන සේයාරුවකට වඩා, මීටර් 20 x 20 වපසරියක් එක පික්සල් එකකට හසුවන සේයා රුවේ අවකාශ විභේදනය බොහොම ඉහළයි…….ඊටත් වඩා හොඳට සියළුම දේ ගෝචර කර ගන්නවා මීටර් 5 x 5 ප්‍රමාණයක් හසුවන පික්සල් එකක් කුඩාම ඒකකය වන සේයාරුවක්…….අපි ගොඩනැගිලි කිහිපයක්, වීදියක්, නගර මධ්‍යයක් ගත්තොත්……..ඔව් හොඳයි සාවුල්……මම ඔයාට දෙනවා සේයාරූ තුනක්…..මේ සේයාරූ තුනෙන් එකක් ඇසුරෙන් ඔබ නඩු තීන්දුවක් ලබා දෙන්න ඕන………ඒ සේයා රූ තුනේ තියෙන්නෙ අපේ නගරයේ හරි මැද චතුරස්‍රය…….සාවුල්…….අහගෙන ඉන්නකො ඕක පැත්තකට දාලා…….”

සාවුල් සිය ස්මාට් ජංගම දුරකථනය මේසය මතට අත හැරියේය……

“හරි……මම අහගෙන ඉන්නෙ……අහගෙන තමයි හිටියේ…….”

“නෑ සාවුල් ඔයා අහගෙන නෙමෙයි හිටියෙ……පිරිමි අහගෙන ඉන්නෙ නෑ……පිරිමි බලන්නෙත් නෑ……පිරිමි දකින්නෙත් නෑ……පිරිමින්ට ඇහෙන්නෙත් නෑ……..පිරිමි කරනවා විතරයි……අනික් සියළු දේ ගැහැණු…….බලන්න එස්මෙරෙල්ඩා දිහා……එස්මෙරෙල්ඩා මොන තරම් දුර්වල වෙමින්ද ඉන්නෙ…..?…….සාවුල් ඔයාට ඒක තේරෙන්න නම් ඒ වෙනුවෙන් තැන්පත් වෙච්ච බුද්ධියක් තියෙන්න ඕන…….ඇය වෙනුවෙන් සන්සුන් වෙච්ච මනසක් තියෙන්න ඕන…… ඔයා පිරිමියෙක් සාවුල්…….ඔයාට එහෙම මනසක් නෑ……..”

“හරි, හරි……..” සාවුල් දකුණත සිය හිසකේ අතරින් යැව්වේය…….” මොනවද දැන් වෙන්න ඕන කියන්න?”

” මම කියමින් හිටියෙ අපේ නගර මැද චතුරස්‍රයක් ගැන……..සාවුල්……ඔයාට ෆාරුක් චතුරස්‍රය සම්පූර්ණයෙන්ම පේන සේයාරුවක් දෙනවා……ඊළඟට දෙනවා ෆාරුක් චතුරස්‍රය මැද තියෙන අශෝක කුළුණ, සහ ඒ කුළුණ පාමුල ඉඳගෙන ඉන්න ගෑණියෙක් හොඳ පැහැදිලිව තෝරල බේරල ගන්න පුලුවන් විදියේ සේයාරුවක්……ඊළඟට දෙනවා ඒ කුළුණ පාමුල ඉඳගෙන ඉන්න අර ගෑණි බල්ලෙක්ගෙ ඔලුව අතගාන එකත් පැහැදිලිව පේන සේයාරුවක්……..ඊට පස්සෙ ඔයාට කියනවා මේ තුනෙන් එකක් පමණක් තෝරගෙන, අන්න ඒ එක ඇසුරෙන් අර ගෑණිගෙ සත්ව කරුණාව ගැන විනිශ්චය කරන්න කියලා……..ඔයා තෝර ගන්නෙ මොන රූපයද?…..”

” …. මොන තරම් සරල ප්‍රශ්ණයක්ද ඒක…….? ….තත් සවිතුර්…..ඔබ තාම මාව දැකලවත් නැතුව මගේ බුද්ධියට මේ තරම් නිගරු කරන්නෙ ඇයි?……මාව මේ තරම් හෑල්ලුවට ලක් කරන්නෙ ඇයි…..?……..අනිවාර්යෙන්ම මම තෝර ගන්නෙ අර තුන්වෙනි රූපය………ඒ රූපයෙ තමයි……”

“ඔව් සාවුල්…….ඒ රූපය තමයි ගෑණිට ළඟම රූපය………ඒ රූපයෙන් තමයි ගෑණිව හරියට පේන රූපය…….ඒ රූපය තමයි බල්ලව පේන එකම රූපය………අනිත් රූප දෙකම අරන් තියෙන දුර වැඩියි……..ඒ රූප වල එක පික්සල් එකකට අහුවෙන වපසරිය වැඩියි…….ඒ රූපයෙ තමයි සම්පූර්ණ කථාවම තියෙන්නෙ…….”

“මට තේරුණා තත් සවිතුර්…….ඒත් මට නොතේරෙන දේ තමයි, ඔයා මොකක්ද මේකෙන් කියන්න හදන්නෙ කියන එක?”

” සාවුල්…….මම කියන්නෙ දෙවියො ගැන…….දෙවියො බලන්නේ ගොඩාක් උඩ ඉඳලා………ඒ නිසා දෙවියන්ගෙ ඇසට හසුවන රූපයේ පික්සල් එකකට අහුවෙන වර්ග ප්‍රමාණය වැඩියි………ඒ නිසා දෙවියන්ට හැම වෙලාවෙම පේන්නෙ සමස්ථය විතරයි……ඒකයි දෙවියො දෙන දේව භාෂිතය හැම වෙලාවෙම මනුස්සයින්ට, ක්ෂීරපායී සත්තු හැටියට ඉඳගෙන කරන්න බැරි දේවල් වලින්ම පිරිලා තියෙන්නෙ…….දෙවියන්ට ජීවිතයේ හැඩතල පේන්නෙ නෑ………එයා බලනවා ඈත වැඩියි……..”

සාවුල් අන්ද මන්ද වූයේය……..

” ඒත් ඔයා කියන්නේ දෙවියන්ට මේ කුඩාම දේත් දකින්න බෑ කියලද?”

” මම හිතන්නේ බෑ කියලා සාවුල්…….!…..දෙවියන් විසින් මිනිස්සුන්ට දී තිබෙනවාය කියන ඔය දේව භාෂිතය ඔය තරම් පරිසරයට නොගැළපෙන, අස්වාභාවික හැසිරීම් අපේක්ෂා කරන දෙයක් වෙලා තියෙන්නෙ ඒකයි…….ඒකෙන් ලියවිච්ච පොත් ඔය තරම්ම විනාශකාරී වෙලා තියෙන්නෙත් ඒ නිසාමයි……..දෙවියන්ට ගෝමති නදිය පේනවා…….ඒත් ඒ නදිය අසබඩ රාජේශ්වරි පැළයකින් ගිලිහෙන කොළයක්, හුළඟට පාවෙලා ගිහින් ගෝමතියේ කොණක ඇති දිය කොටුවකට වැටුණාම හැදෙන අපූරු තරංග පේන්නෙ නෑ…….ඉතින් දෙවියෝ ගෝමති නදිය ගැන ලියන හෝ ලියවන කිසිම ලියවිල්ලක, අර පුංචි කොළය සහ එයින් නැගුණු දිය රැළි ගැන සඳහන් වෙන්නෙ නෑ……….අපි කොහොමද එතකොට දෙවියන්ගේ ලියවිල්ල ගෝමතියට වැටෙන කොළවලට අදාළ කර ගන්නෙ?…….”

“අම්මෝ තත් සවිතුර්……ඔයා මාව පිස්සු වට්ටනවා…..!”

“මේ අහන්න සාවුල්…..මේකයි ඇත්ත……ඔයා පෑනක් අරගෙන, ඒ පෑන මහපටැඟිල්ලෙන් සහ දබරැඟිල්ලෙන් අල්ලගෙන ලතාවකට ඒක වේගයෙන් හෙලෙව්වොත් ඔයාට පෙනෙයි පෑන් කිහිපයක් ….. එහෙමත් නැත්නම් එකම පෑන ඔයා අල්ලපු තැනින් දියවෙලා ගිහින් වගේ…..එහෙමත් නැත්නම් ඔයාගේ ඇඟිලි තුඩු දෙක අසළින් පෑනේ ඝණ බව නැතිවෙලා ගිහින් වගේ…….පෑනේ ඇසට පේන හරිය රබර් වෙලා වගේ ඔයාට පෙනෙයි…..”

“ඔව්…..මම ඒක කරල තියෙනවා……”

” ඒක ඇසට පේන විදිය විතරයි සාවුල්…….ඇසට චාලක ශක්තිය සහ කාළය සම්බන්ධ කර ගත්ත දෘෂ්ඨි මායාවකට රැවටෙනවා…..ඒත් ඇත්තටම පෑනේ ඝණකම ඒකට අහිමිවෙලාද?…….ඇත්තටම පෑන රබර් වෙලාද?………”

“නෑ……එහෙම වෙලා නෑ……පෑන මම වැනුවා කියලා ඒකට එහි ඝණකම අහිමි වෙලා නෑ…….”

“ඔයා කොහොමද සාවුල් එහෙම කියන්නෙ?……..ඇත්තටම ඒ මොහොතෙ පෑනට ඝණකම අහිමිවෙලා නෑ කියලා ඔයාට හොඳටම විශ්වාසද?”

“ඒක…….ඒක……..හරි එහෙම නම් පෑනට ඝණකම අහිමිවෙලා……”

“ඔයා කොහොමද සාවුල් ඒකත් හරියටම කියන්නෙ?” …..

” අනේ මම දන්නෙ නෑ තත් සවිතුර්……!…….මේ පිස්සු ප්‍රශ්ණ අහන්නෙ නැතිව ඉන්න……!…..දැන් කීයද වෙලාව…..?…..පාන්දර තුනටත් කිට්ටුයි…..”

“සාවුල් ඔයාලා මිරිඟුවට හැම වෙලාවෙම දෘෂ්ඨි මායාවක් කියනවා……”

” ඒ පාර ආයිත් පටන් ගන්නද යන්නෙ?…….මිරිඟුවක් කියන්නෙ දෘෂ්ඨි මායාවක් තමයි……ඒක මේ……”

“සාවුල්……ඔයා කොහොමද දන්නෙ මහා මාර්ගයක ඈතින් ජලාශයක් පේනකොට ඇත්තටම එතන වතුර ජලාශයක් තිබිලා, ඔයාලා එතනට යන ටිකට ඒක වාෂ්ප වෙලා ගිහින් නෙමෙයිද කියලා……”

” මො…..මොනවා…….මොනවද මේ කියන්නෙ?…….කවුරුත් දන්නවා මිරිඟුවක් කියන්නෙ මොකක්ද කියලා…….මිරිඟුවක් කියන්නෙ….”

” සාවුල්…….ඔයාට හොඳටම ෂුවර්ද එතන ඇත්තටම වතුර තිබිලා ඔයාලා එතනට යන ඩිංගට ඒක වාෂ්ප වෙලා තියෙන්න බෑ කියලා”

“අනේ මාව පිස්සෙක් කරන්න එපා තත් සවිතුර් ! …… ප්ලීස්…….කියන තැනකට වඳින්නම්………”

“තමන්ගෙ ඇස්වලින් දකින දේත් ඒ තරමට අවිශ්වාස නම්, දෙවියන්ගේ ඇස්වලින් දැකපු දේය කියලා, කවුරු හරි මිනිහෙක් ලියලා, තවත් මිනිස්සු අනන්ත අප්‍රමාණ ප්‍රමාණයක් අතින් අතට ගිහිල්ලා, අන්තිමේදී ඔයා ජීවත් වෙන කාළයේම ජීවත් වෙච්ච කවුරු හරි මිනිහෙක්ගෙ අතට ඇවිල්ලා, ඒ මිනිහා ඒක එයාගෙ ඇස්වලින් දැකලා, ඔයාට ගෙනත් කියන දේ පරම සත්‍ය හැටියට විශ්වාස කරන්නෙ ඇයි?……..එහෙම විශ්වාස කරන ඔයා, ඒ විශ්වාසයෙන් තව කෙනෙකුට එයාගෙ ශරීරයට තියෙන අයිතියට තීන්දුවක් දෙන්නෙ ඇයි?…….කොහොමද ඔයා එහෙම කරන්නෙ…..?”

සාවුල් දින ගණනක් තිස්සේ රාත්‍රියේ තනි නොතනියට තරයේ ගෙන සිටි මධුවිත වීදුරුව පසෙක දැමුවේය…….අනතුරුව ඔහු නැගිට ඔහු හා කුස්සියේ ජල බේසම අතර ඇති සියළු මේස පුටු වල වදිමින් ගොස් මහ හඬින් වමනය කළේය………

“මට ඇත්තටම එස්මෙරෙල්ඩාගේ කුසට එන්න බෑ සාවුල් !….. ගොඩක් දේවල් විනාශ වෙයි……..අසරණ එස්මෙරෙල්ඩා මාව පැතුවෙ නෑ……කොටිම්ම ඇය මගේ අනාගත නිවස කරන්නට උත්සාහ කරන භ්‍රෑණය හටගත් ලිංගික ක්‍රියාවවත් පැතුවේ නෑ…….එස්මෙරෙල්ඩා ගේ හීනය වුනේ ඉහළට ඉගෙන ගන්න එක………ඒ තිරිසනා ඇයව රාජේශ්වරී කැළයට ඇදගෙන යනකොට ඇය හිටියෙ පාසැල් යමින්………එස්මෙරෙල්ඩාගේ කට තද කරල වහගෙන ඒ මිනිහා කරපු දේ ප්‍රතිඵලය මම……මට එළිය දකින්න දෙන්න එපා සාවුල්…..!……මාව දකින දකින මොහොතක් පාසාම එස්මෙරෙල්ඩට අර රාජේශ්වරී කැළයම පෙනෙයි…….!…….ඒ මිනිහගෙ යකඩ අත් දෙකේ හයිය දැනෙයි……..තමන්ගේ ඇඳුම් ඉරෙන සද්දෙ ඇහෙයි…….ඒ දැනිච්ච හැම දේම දැනෙයි……..ඒක මොන තරම් ශාපයක්ද සාවුල්……!……සාවුල්…..මට ඒ ගෙදර එපා……..මම සතුටින් මට දෙන ගෙයක් හොයා ගන්නම්……..!……මාව දකින හැම මොහොතකම ලස්සන අවන්හල් වල ඉඳන් පාර අයිනෙ තෝසෙ කඩ දක්වා සිහිවෙන, අමුතු සුවඳ තියෙන තෑගි බෝග සිහිවෙන, එස්.එම්.එස්, ෆේස්බුක් චැට් සිහිවෙන ලස්සන ගෙයක් මම හොයා ගන්නම්………මම ඒ ගෙදරින් එළියට ඇවිත් ඒ අයට හැම තප්පරයකම සතුට ගැන කියල දෙන්නම්………මං වෙනුවෙන් බලහත්කාරයෙන් එස්මෙරෙල්ඩගේ කුසේ හදපු ගෙදර විනාශ කරන්න ඉඩ දෙන්න සාවුල්……!…….ඒක ශාපයක්……!…….ඒකෙන් කාටවත් හොඳක් වෙන්නෙ නෑ……..ඔයා ප්‍රාණ ඝාතයක් කරන්නෙ නෑ……එතන ජීවයක් නෑ……!…කොටිම්ම ඔයා මේ කථාව ලියනකොට මම කියපු හැම දෙයක්ම “කෙරුවාය, කීවාය” කියලා අවසන් කරයි…….ඒත් ඒ කුසේ හැදෙන්නෙ ගෑණු සිරුරක්ද, පිරිමි සිරුරක්ද කියන නිමිත්ත වත් තාම පහළ වෙලා නෑ………”

” ඔහ්……!” සාවුල් තමන්ටම කියා ගත්තේය………” ජීවය ගැන මේ තරම් සියුම් දේවල් තේරුම් ගන්න ඒ කාලෙ බිහිවෙච්ච ආගම් දුප්පත් වැඩියි…..”……. ” තත් සවිතුර්……පොඩ්ඩක් ඔහොම ඉන්න…….මට තව දේවල් තියෙනව අහගන්න…..”

එහෙත් ඒ වනවිට දින ගණනක් තිස්සේ තම හිස තුළ කථා කරමින් තිබූ තත් සවිතුර්ගේ හඬ නොඇසී ගොස් තිබිණි……….

2017 ක් වූ අගෝස්තු මස විසි අට වැනිදා ගරු අධිකරණයේදී තමාට ලිංගික බලහත්කාර කමක් කළ තැනැත්තා නිසා හටගත් දරුගැබ ගබ්සා කිරීමට අවසර ඉල්ලා පැමිණිලිකාරිය වන එස්මෙරෙල්ඩා මොරායස් විසින් ගොණු කරන ලද පෙත්සමට අදාළව තීන්දුව ප්‍රකාශයට පත් කර මහාධිකරණ විනිසුරු සාවුල් ෆර්නැන්ඩස්, ඇයට ගබ්සාවක් කර ගැනීම සඳහා නීතිමය අවසරය ලබා දෙන ලදී………. ” දෙවියන්ට පේන්නෙ හුඟක් ඈතට විතරයි” … නඩු තීන්දුව ප්‍රකාශයට පත් කර අවසානයේ විනිසුරු සාවුල් තෙපලූ බව නඩු වාර්ථාවට ඇතුළත් විය……..

  • 27-08-2017

aa698a7cc17600a3779be66fc629e6be

ප.ලි –

” තත් සවිතුර්” යනු ගයාත්‍රි මන්ත්‍රයේ වාක්‍ය යුග්මයකි…… “තත්” යනු “එම” යන්නය….. “සවිතුර්” යනු “දෙවියන්ය”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s